احمدی، حمیدرضا. محمدی، ابراهیم (1396). تبیین مدل ژئوپلیتیک روابط ایران و پاکستان. پژوهشهای جغرافیای انسانی. (٤٩).صص 323-307.
خبرگزاری مهر (١٣٩٦). ١٢ آذر. بندر چابهار باید کانون تولید شود.
رجبنژاد، عطاءالله. عبدی، ناصر (1396). تبیین پیامدهای ژئوپلیتیکی سرمایهگذاری چین در گوادر بر بندر چابهار. فصلنامه جغرافیا و توسعه. (٤٦). صص 206-185.
ساسانی، خانملک (١٣٦٢). دست پنهان سیاست انگلیس در ایران. تهران: انتشارات بابک.
عسکری، حامد (١٣٩٥). بندر چابهار و منطقه. فصلنامه روابط خارجی. تهران: مرکز تحقیقات استراتژیک. سال هشتم. ١ (٢٩).
لمانت، کریستوفر (١٣٩٦). روشهای پژوهش در روابط بینالملل. مترجم: علیرضا طیب. تهران: انتشارات چاپخش.
ماهنامه مناطق آزاد (1370). محدوده منطقه آزاد تعیین شد. (٦).
محرابی، علیرضا. اقتدارنژاد، محمد (1393). مدل تبیینی ژئوپلیتیک پاکستان در حوزه رقابت و همکاری با جمهوری اسلامی ایران. فصلنامه مطالعات شبه قاره دانشگاه سیستان و بلوچستان.(٢٠).صص 223-199.
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی (1373). اساسنامه سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی چابهار.
مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی (1396). قانون موافقتنامه تأسیس دالان حملونقل و گذر بینالمللی بین دولتهای جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی افغانستان و جمهوری هند.http://rc.majlis.ir/fa/law/show/1040897
مشیرزاده، حمیرا (١٣٩٥). تحول در نظریههای روابط بینالملل. تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
نصیری، حسین (1392). تعامل منطقهای، ملی و جهانی؛ ظرفیتسازی پایدار برای توسعه و امنیت ملی. تهران: مرکز آموزش و پژوهشهای بینالمللی.
ویسی، هادی (1388). جایگاه خلیجفارس در تحولات ژئواکونومی جهان (مطالعه موردی: صادرات گاز طبیعی ایران). فصلنامه علوم سیاسی. (۴۶).
ویسی، هادی (1396). بررسی رقابتهای ژئوپلیتیکی و ژئواکونومی پاکستان و ایران در ایجاد کریدور شمالی- جنوبی اوراسیا: مزیتها و تهدیدها. فصلنامه ژئوپلیتیک. 13 (۱)، 124-101.
Abnett, William B. (2004). China’s WTO Accession:The Road to Implementation
, Asia Policy, 32-43. From:
http://foreignpolicy.com/ 2016/02/05/chabahar-port-a-win-for-south-asia.
Ahmad, J. (2018). The Pakistan Problem: Why America Can't Easily Cut Ties with Islamabad. The Nationa Iinteres. Retrieved January 18, 2018, from: http:// nationalinterest. org/ feature/ the- pakistan- problem- why- america- cant-easily-cut-ties-24130.
Baldwin, Richard. 2012. Trade And Industrialisation After Globalisation’s 2nd Unbundling: How Building And Joining, Washington D.C: National Bearue Of Economic Research.
Brink, Tobias. 2012. Perspectives on the Development of the Private Business Sector in China, China: An International Journal, 1-19.
Conrad, Portia B. 2017. China's Access to Gwadar Port: Strategic Implications and Options for India, The National Maritime Foundation of India, 13 (1): 55-62.
Daniels, Rorry. 2013. Strategic Competition in South Asia: Gwadar, Chabahar, and the Risks of Infrastructure Development, the National Committee on American Foreign Policy,35 (2).
DAWN (2017). Pakistan extends support to China's One Belt One Road. From: https://www.dawn.com/news/1331466.
Dent, Christopher M. 2016. East Asian Regionalism, London: Taylor & Francis.
Freeman, Carla P (2017). New strategies for an old rivalry? China–Russia relations in Central Asia after the energy boom, The Pacific Review, 1-20.
Griffiths, Martin (2005). Encyclopedia of international relations and global politics, London: Routledge.
Iran goes to Pakistan with Chabahar Link plan, Deccanherald.May 27 2019. In: www.deccanherald (DH). Com.
Husain, Ishrat. Elahi, Muhammad Ather (2015). The Future of Afghanistan-Pakistan Trade Relations, U.S. Institute of Peace. From: https://www. usip.org/publications/2015/08/future-afghanistan-pakistan-trade-relations.
Khurram, Husain (2018). CPEC master plan revealed, DAWN. From: https:// www.dawn.com/news/1333101.
Lim, Alvin Cheng-Hin (2017). The Moving Border of the China-Pakistan Economic Corridor, Geopolitics, Vol: 22.
Malik, J. Mohan (2001). South Asia in China's Foreign Relations, Pacifica Review:Peace, Security & Global Change, 13 (1).
Mattli, walte (1999). Logic of Regional Integration:Europe and Beyond, London: Cambridhe University Press.
Mehar, A. (2017). Infrastructure development, CPEC and FDI in Pakistan: is there any connection?.
Transnational Corporations Review, 9, 232-241. Retrieved Aug 10, 2017, from:
http://www.tandfonline. com/doi/ abs/10.1080/19186444.2017.1362857?journalCode=rncr20&.
NDRC (2015).Vision and Actions on Jointly Building Silk Road Economic Belt and 21st-Century Maritime Silk Road, Beijing: the National Development and Reform Commission People's Republic of China. From: http:// en.ndrc.gov.cn/newsrelease/ 201503/t20150330_ 669367. html.
Norman, J.N (2010). The Oil Card: Global Economic Warfare in the 21st Century, Trine Day.
Osmani, Rohullah (2016). Chabahar Port: A Win for South Asia, Foreign Policy.
Panneersevam, Prakash (2018). Maritime Component of China–Pakistan Economic Corridor (CPEC): India–China Competition in the Arabian Sea, the National Maritime Foundation of India, (14).
Risse,Thomas; Börzel, Tanja (2007). Theorizing Regionalism: Cooperation, Integration, and Governance, Oxford: Oxford University Press.
Söderbaum, Fredrik; T. Shaw (2003).Theories of New Regionalism, Palgrave Macmillan UK.
Tiezzi, Shannon (2016). China Powers up Pakistan: The Energy Component of the CPEC,
The Diplomat. From:
https://thediplomat.com/2016/01/ china-powers-up-pakistan-the-energy-component-of-the-cpec/.
Weber, Douglas (2006). Regional Integration in East Asia and Eroupe. London: Routledge.
World bank (2017). Afghanistan trade statistics. From: https://wits.worldbank. org/ CountryProfile/en/AFG.
EIA (Energy Information Administration) (20106). International Energy Data and Analysis: China, Full Report, May 2016.